середу, 29 травня 2019 р.

Номінації та критерії оцінювання Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2020»



Шановні колеги, звертаємо вашу увагу на те, що Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека – 2020» (далі – Конкурс) буде проходити у 2019-2020 навчальному році в номінаціях: «Модель бібліотеки Нової української школи», «Медіакультура в бібліотечному просторі», «Бібліотека – територія читання».
При підготовці конкурсних матеріалів передусім надавайте значення змістовному наповненню та враховуйте:

  • відповідність темі номінації;
  • інформаційну насиченість;
  • практичну спрямованість;
  • цілісність, тематичну завершеність;
  • доступність та доцільність матеріалів;
  • чіткість, лаконічність, грамотність;
  • дотримання норм законодавства України про захист авторських прав. 


Номінація «Модель бібліотеки Нової Української школи»
Оцінюється:

  •  інноваційність, унікальність, доцільність моделі;
  •  відповідність між метою, завданнями діяльності бібліотеки та складовими моделі;
  •  ефективність моделі (прогнозована або наявна);
  •  моделювання і планування діяльності з розвитку бібліотеки, створення її позитивного іміджу;
  •  реалізація основних видів діяльності бібліотеки (бібліотечно-інформаційної, освітньої, культурно-просвітницької);
  •  використання сучасних бібліотечних методів, прийомів, форм роботи, застосування педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій;
  •  створення умов для рівного доступу до інформаційних ресурсів бібліотеки;
  •  створення сучасного бібліотечного простору;
  •  активність бібліотеки в житті закладу освіти, громади;
  •  результативність, практична значущість діяльності.

«Модель бібліотеки Нової української школи» – презентована модель, за якою бібліотека закладу освіти вже працює (ефективність існуючої моделі підтверджується реальною діяльністю бібліотеки як сучасного бібліотечно-інформаційного, культурно-просвітницького центру Нової української школи), або проект моделі (доцільність та прогнозована ефективність обґрунтовуються наявними можливостями та діяльністю бібліотеки, представляються кроки щодо створення нового бібліотечного простору з використанням сучасних методів, прийомів, форм роботи та застосуванням педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій).

Номінація «Медіакультура в бібліотечному просторі»
Оцінюється:
  • інноваційність, унікальність діяльності бібліотеки з формування медіакультури та інформаційної компетентності учнів;
  • системність та систематичність роботи;
  • використання сучасних бібліотечних методів, прийомів, форм роботи, застосування педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій;
  • забезпечення доступу до інформаційних ресурсів;
  • сприяння підвищенню рівня обізнаності педагогів, батьків учнів з питань медіакультури;
  • співпраця з педагогами, батьками, громадськими організаціями;
  • результативність, практична значущість діяльності.
«Медіакультура в бібліотечному просторі» – бібліотека розглядається як інтелект-центр (це поєднання традиційної бібліотеки та медіацентру), який забезпечує функціонування системи поширення інформації, знань і культури, навчаючи своїх читачів користуватися цими можливостями. Профіль інформаційного інтелект-центру визначає сама бібліотека, залежно від структури фондів, пріоритетних категорій читачів, видах інформаційних ресурсів, формах роботи. Головна умова – відповідати запитам слухачів та змінити їх ставлення до визначеної проблеми через розвиток критичного мислення.

Номінація «Бібліотека – територія читання»
Оцінюється:
  • інноваційність, унікальність діяльності бібліотеки з формування в учнів культури читання, популяризації книги та читання;
  • системність та систематичність роботи;
  • використання сучасних бібліотечних методів, прийомів, форм роботи, застосування педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій;
  • створення комфортного бібліотечного середовища для читання та умов для рівного доступу до інформаційних ресурсів бібліотеки;
  • формування фондів бібліотеки з урахуванням читацьких запитів;
  • співпраця з педагогами, батьками, громадськими організаціями;
  • результативність, практична значущість діяльності.
«Бібліотека – територія читання» – структурний підрозділ закладу освіти, який не тільки забезпечує об'ємом інформації з вільним і рівним доступом до неї, але і створює комфортне інтелектуальне середовище, здатне залучати і виховувати  нові покоління читачів.

Учасниками Конкурсу можуть бути керівники, бібліотекарі, педагоги закладів загальної середньої та позашкільної освіти, методисти закладів післядипломної педагогічної освіти та методичних установ одноосібно або у складі творчого колективу.




Немає коментарів:

Дописати коментар