Хочеться
відмітити, що реаліями сьогодення є трансформація шкільної бібліотеки, з місця
зберігання інформації у бібліотечно-інформаційний центр.
Що ж таке бібліотечно-інформаційний центр? Це
структурний підрозділ, що включає фонд книг, різноманітні інформаційні технічні
засоби, має в наявності педагогічно зумовлений комплекс обладнання і меблів,
читальний зал із робочими зонами, в яких створені умови для індивідуальної
роботи та розвитку навчально-пізнавальної діяльності учнів, підвищення
професійного рівня вчителів.
Наразі акцентується увага на ролі
шкільної бібліотеки в освітньому процесі в умовах реалізації Концепції Нової
української школи формуванні бібліотечного простору сучасного шкільного
середовища, підвищенні іміджу шкільного бібліотекаря в суспільстві, стратегії
розвитку шкільної бібліотеки як сучасного бібліотечно-інформаційного
та культурно-просвітницького центру
закладу загальної середньої освіти.
Сьогодні бібліотека НУШ – це доступне джерело
інформації для учнів, яке забезпечує їх інформаційними ресурсами; місце
соціальних комунікацій, де зустрічаються здобувачі освіти різного віку, педагоги.
Рекомендації щодо створення нового
освітнього простору. Розділ 5.2. Зовнішній та внутрішній дизайн школи:
•
сучасне
оформлення та дизайн приміщення, комфортні меблі;
•
комп'ютерна
зона для он-лайн навчання;
•
проектор
та екран (можливість використовувати бібліотеку для різних форм організації
навчання).
Сучасний
бібліотечно-інформаційний простір є соціальним, простором співпраці, відкритим
як для учасників освітньої спільноти, так і для громади, частиною якої ця
спільнота є.
Варто
відмітити, що на Хмельниччині вже діють десятки закладів загальної середньої
освіти, де бібліотеки трансформуються у шкільні бібліотечно-інформаційні
центри, акумулюють мультимедійні ресурси, мають вихід в Інтернет. Ще більша
кількість таких закладів розпочинає або планує розпочати роботу в цьому
напрямі.
Особливістю цього прогресу є розуміння керівниками закладів
освіти того, що всі інформаційні технології, які використовуються в школі,
різноманітні цифрові та друковані засоби інформації тощо мають бути «прописані»
саме в бібліотеці. А на бібліотекаря покладено обов’язок управляти цими
ресурсами, доповнювати їх тими, що створюються в школі, надавати можливість
ефективно їх засвоювати, формуючи та розвиваючи інформаційну грамотність і
культуру учнів, вчителів та підтримуючи ефективне використання технологій у
самонавчанні й самопідготовці.
Немає коментарів:
Дописати коментар